Nog een weekje! - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu Nog een weekje! - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu

Nog een weekje!

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde

27 Januari 2014 | Antigua, Antigua

Nog een weekje. Dezelfde titel als mijn eerste blog. En daarmee zit mijn stage er alweer op. Het werken is over, ik heb nog ruim een week vakantie. We gaan nog even heerlijk van het eiland en het weer genieten.

Mijn laatste afdeling was in de Sales. Extra’s verkopen als ‘candelight beach dinner’ en een privé hut bij het zwembad met een butler voor een dag. De honeymooners nog extra verwennen met kleinigheden. En alles wat te maken heeft met travel agents. Ik gooi er even wat Engelse woorden doorheen, want ik kan af en toe niet meer op de Nederlandse woorden komen. Heel veel kantoorwerk, saai werk. Niet mijn ding. Gelukkig hadden ze me andere projecten gegeven om te doen, zodat ik toch nog wel wat te doen had. En mijn dagen bestonden uit veel over het resort lopen, mensen spotten en socializen. Ook niet verkeerd.

Kerst was hier wel oké. Ik moest werken op de 25e ’s avonds, terwijl ze bij ons in huis toen een intern kerstdiner hadden. En de volgende dag was het hier weer gewoon. Geen tweede kerstdag. Oud en nieuw moest ik oudejaarsavond werken, tot officieel tien uur. Maaaaar volgende morgen, ja de 1e, moest ik om zeven uur weer beginnen. Dus ik had besloten maar niet naar het leuke feestje op het eiland te gaan en tot uur of 2 op het resort te blijven. Daar was sowieso ook wel iets georganiseerd voor de gasten. Was ook wel oké, maar toch wel jammer dat ik niet naar het feestje kon.

We zijn nog druk bezig met verschillende verslagen voor school en proberen tussendoor nog even maximaal te genieten. Afgelopen weekend al vol met feestjes en activiteiten en dat zal deze week wel niet anders zijn. Laatste keer naar de bioscoop, laatste keer diner met de gasten. Laatste keer dit en dat en afscheid nemen van iedereen.

Het zo raar dat het half jaar zo alweer voorbij is. Ik weet nog dat ik op Schiphol stond en ik dacht; waar begin ik aan?! En nu vind ik het gewoon jammer om te gaan, echt jammer. Ik heb zoveel vrienden hier gemaakt, die ik waarschijnlijk niet weer ga zien. En dan is er tegenwoordig wel de sociale media, maar dat is niet hetzelfde als echt contact.

Veel mensen zeiden ook tegen me; stage in het buitenland, kans van je leven. En ik dacht in het begin hoe kunnen ze dat nou denken. En nu, denk ik hetzelfde. Ik raad iedereen hetzelfde aan, pak je koffers en ga studeren in het buitenland.

Ook al vind ik het jammer om straks weg te gaan, ik heb ook wel weer heel erg zin om naar Nederland te gaan. Mijn familie, vrienden en vriendinnen weer zien. Weer lekker het Nederlandse leven, op naar mijn nieuwe kamer en verder met studeren. Want met de 40-urige werkweek zijn we eerst wel even klaar mee.

Ik wil iedereen heel erg bedankt voor lezen, bleek toch dat ik het niet alleen voor mijn familie schreef. En de reacties elke keer waren heel geweldig om te krijgen. Ik zal de laatste foto’s straks nog in het album zetten, kan even duren want het internet is heel vervelend hier.

En dan zeg ik; tot ziens in Nederland!!

  • 27 Januari 2014 - 18:15

    Fenny:

    Schatje, ik beb genoten van je blogs! (:
    Ik ben wel heel blij dat ik je weer mag zien straks!!!
    Heel veel plezier nog de laatste week, geniet ervan.

    Liefs en kusjesss

  • 27 Januari 2014 - 18:20

    Alma:

    I told you so...... een ervaring om nooit te vergeten en nu het einde daar is is het weer jammer. Je neemt de herinnering altijd met je mee die kan niemand je meer afpakken, geniet nog even volopp daar en straks nagenieten hier. Met weemoed terug denken in de kou ;)

  • 27 Januari 2014 - 19:11

    Riet:

    Hey Gerlinde,
    het was leuk om je op deze manier te volgen,wat een belevenis voor jou,geniet nog van je laatste week daat en een goeie reis terug naar ons kikkerlandje
    Groeten Riet.

















  • 27 Januari 2014 - 19:38

    Evelien :

    enjoy your last week!!
    geniet van je welverdiende vakantie!

    groetjes vanuit het westersebos

  • 27 Januari 2014 - 20:11

    De Snor:

    hiermede nog een keer een schrijven van de Snor.
    de Snor leest dat z,n dochter nu in 1 week weer bij hem thuis zit op de bank op europaweg 9.
    we gaan haar halen en dan met een noodgang naar de Oude Tol naar het warme nest met al die jongens en meiden die altijd aan komen waaien en voor lawaai zorgen.
    al het nieuws en de roddels worden dan weer verkwakt en door vertelt.
    deze dochter heeft dan nog 1 week de tijd om weer aan het Drentsche land te wennen.
    ze kan dan de fazanten en de kippen weer bekijken, weer in de nieuwe auto van Harko rijden, die dikke bak van een Audi.
    weer lekker chillen met haar kleine zussie nou klein?? wel heel blond en...
    Het hollandse weer zal wel nog niet zo bevallen wanneer je half jaar in je blote kont hebt gelopen met alleen een veter aan.
    maar ja ze heeft geen keus, lifes goes on.
    en dan die fries, die lonely boy uit Akkrum met z,n U.tjes en mag ik dit en mag ik dat als Gerlinde er weer is.
    Nette vent hoor, kunnen haar broers een puntje aanzuigen, de vlegels.
    Maar zo als iedereen weet is deze dochter een echte regelneef of nicht, zoals haar opleiding doet vermoeden, alles al weer gepland voor de komende tijd. De hele week tot op de laatste minuut gepland.
    we hopen dat je weer snel zult kunnen wennen en weer weg vliegt naar Grunnen naar je nieuwe kamer met al je oude studie genoten en ook daar weer gaat genieten van de studie en dan slagen met een leuk resultaat op zak
    De Snor wenst je een goede vlucht en een behouden reis naar Nederland, de soep staat klaar met lekker kip erin.
    tot horens en heel veel xxxxxxxxx van de Snor.

  • 27 Januari 2014 - 21:22

    Germa:

    Het laatste weekje is begonnen. Succes met inpakken en afscheid nemen. Goeie reis back home naar ons koude landje!

    P.s wat kan "de snor" leuk schrijven, misschien moet ie daar iets mee doen :-) een blog / column schrijven in een mannenblad ofzo :-)

    Groet Germa

  • 27 Januari 2014 - 21:28

    Anneke:

    Hé Gerlinde,
    Eigenlijk vind ik het fantastisch dat je het nu jammer vind dat je naar Nederland gaat!!
    Wat kan er dan veel veranderen in zo'n paar maanden.
    Het was leuk om je zo te kunnen volgen .
    Sorry dat ik je moeder even in beslag nam, maar ja, zij moest ook wijken voor een "Inlandse buitenlander".
    We wensen jou een fijne laatste week en een prima thuiskomst in het prachtige Drenthe!!
    Tot ziens, lieve groeten uit Sellingen, Anneke


  • 28 Januari 2014 - 08:43

    Nankie:

    Dag Gerlinde,

    Tot volgende week. Nog een paar dagen genieten van de zon en de mensen om je heen en dan weer terug naar Nederland naar de stampotten, hagelslag en pindakaas. En natuurlijk je familie, vrienden en Buurtjes.

    groetjes,

    Nankie

  • 29 Januari 2014 - 11:39

    Aafke En De Rest:

    Zo Gerlinde nog een paar nachtjes slapen en dan ben je weer een blonde Hollandse meid uit Nieuw Schoonebeek.We hebben veel aan je gedacht van gaat ze dit volhouden met haar heimwee.
    Meid wat heb je het goed gedaan,knap van je.We hebben de verhalen gelezen en het was mooi.Zo konden we je toch een beetje in de gaten houden. Doe maar lekkere warme kleding aan op de terugreis naar ons kikkerlandje. Het is nu ook koud met veel wind. Als je weer op je nieuwe kamer in Groningen bent kun je mij opzoeken in het UMCG.ff bij kletsen en misschien kun je foto's laten zien.
    Je kunt me wel een W App sturen of ik er nog lig. Gerlinde goede reis en we zien je gauw.
    Gr.Aafke en de rest

  • 31 Januari 2014 - 19:05

    Dick En Ria:

    Hoi Gerlinde,

    Het was heel leuk om jou op deze manier te volgen. We hebben genoten van al je verhalen.
    Nu nog een paar dagen genieten en dan weer terug naar Nederland. We wensen je een heel goede thuisreis en heel veel succes verder met je studie.

    Liefs, Dick en Ria

  • 31 Januari 2014 - 19:21

    Dieuko En Antje:

    He Gerlinde wij waren bij Mariska op haar 18 de verjaardag en hadden het f f over jou.
    Hebben ff de verhalen gelezen,,en je hebt heel wat beleefd daar.
    Wij wensen jou ook een goede thuiskomst
    Groetjes pa en moe gorter

  • 01 Februari 2014 - 12:31

    Anneke:

    Hallo Gerlinde,

    Wat leuk om je verhalen te lezen en je leven heel ver weg te kunnen volgen.
    We wensen je een goede thuisreis.
    En hopen dat je ook hier in Nederland weer snel je draai kunt vinden.
    Tot ziens,
    hartelijke groet,
    Jan en Anneke van de Vrede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Gerlinde

Van 5 augustus tot 31 januari zal ik op Antigua stage lopen!

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 2739
Totaal aantal bezoekers 19842

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2013 - 09 Februari 2014

Stage bij Sandals

Landen bezocht: