Over de helft! - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde

11 November 2013 | Antigua, Antigua

En we zijn over de helft! Ja hoor, deze mevrouw, met heimwee, heeft het gewoon al 3 maanden volgehouden hier. Nu kunnen we aftellen (nog 84 nachtjes).

Inmiddels zijn we alweer uit de bar. Nog een aantal leuke dagen gehad in de kleine pool bar met de gezellige collega. Helaas was zij ook vrij en was er toen een wat minder gezellige collega. Maar wel heel gezellige gasten waar ik genoeg mee gekletst heb en ze vinden het altijd wel interessant om te weten waar ik vandaan kom.
En na een week die bar te hebben gedaan, moest ik toch verhuizen naar een andere bar. De Mediterranean pool bar. De bar bij het grote zwembad, die altijd wel drukker was. Dus ik hoopte op wat meer gasten en wat meer werk te doen, want dat miste wel eens bij de kleine pool bar.

De eerste dag in de bar was samen met Hannah en andere collega’s natuurlijk. Maar zoals elke nieuwe werkplek, moesten die ook weer aan mij wennen en weer afwachten hoe ik was. Dus was wel blij dat Hannah er bij was. Maar wel leuke collega’s en wat drukker qua gasten, dus beviel me ook wel goed. Na een paar daagjes die bar was het weer tijd om weer naar een andere bar te gaan; de main bar.

Het resort bestaat uit de Caribbean Grove en de Mediterranean Village. De ‘Med side’ (om het even makkelijk te doen), is er pas sinds een aantal jaar, ben even kwijt hoeveel precies. Bij de Caribbean side heeft elk blok appartementen een zwembad erbij. En de Med side in één groot gebouw met nog een aantal losstaande huisjes. En die heeft dus één groot zwembad. Dus waarom dit verhaal; de main bar heeft geen zwembad en is gewoon een bar waar een aantal restaurants om heen zitten en een plein waar activiteiten gehouden worden in de avond.

Ik had ook avonddiensten dus ik kon genieten van de live bandjes die ’s avonds speelden. Bij deze bar ook collega’s weer even afwachten, maar het was ook wel weer oké. Twee avonden gedaan en toen nog twee dagen in de grote pool bar. De laatste paar dagen in de pool bar was het weer nog wat minder, veeeeel regen, heel veel regen. Geen blije gasten en ook geen blije Gerlinde. Want dan is de bar lang niet zoveel aan, gasten gaan dan niet gezellig zwemmen. Gelukkig nog wel aantal gezellige klanten die dan bij de bar komen schuilen en blijven kletsen. En toen zat de afdeling bar er al weer op.

In vrije tijd eigenlijk niet zo heel veel gedaan. Toen ik in de bar begon te werken was ik de eerste zondag vrij. Toen moest ik een hele week en nog halve week van de week daarna werken voordat ik weer de donderdag vrij had. Ik heb die dag dan ook heerlijk niks gedaan volgens mij.

En die zondag was het tijd voor de afdeling restaurant. Ik ben in een restaurant geroosterd dat open is voor ontbijt, lunch en avondeten. Dus ik heb heel wisselende diensten. 7 uur ’s morgens tot 4. 2 uur ’s middags tot 11 ’s avonds. Of split shiften met ontbijt en avondeten.

Nou heb ik al eerder restaurant bijbaantjes gehad en ben ik er niet zo’n fan van en dat blijkt ook wel weer uit dit werk. Eten serveren is te ‘ingewikkeld’ voor ons vinden ze, dus dat mogen we niet doen. Dus mijn taken bestaan uit drankjes serveren, afwas naar de keuken brengen en tafels weer opnieuw dekken.. Ja, nog twee weekjes.

Vorige week maandag wilden Maurice, James, Mary-Ann en ik een poging doen het hoogste punt van Antigua op te zoeken. Antigua heeft nog wel beste bergen, dus we wilden een hiking tour gaan doen. Taxi chauffeur had ons afgezet aan de voet van één van de bergen en zei die kant moet je (ongeveer) op. Dus wij vol enthousiasme beginnen aan onze hiking tour. Er waren op het pad omhoog een heleboel kleine krabben in schelpjes en allemaal mooie bijzondere planten, die later niet zo mooi meer waren want die bezorgden allemaal schrammen.Na twee uur ploegen waren wij op een redelijk hoog punt aangekomen. Geweldig uitzicht, over de andere bergen en over de zee.

Maar toen. Moesten we nog weer naar beneden. En we hadden nog een halfuur voordat de taxichauffeur weer op ons stond te wachten. We hadden de keuze om zelfde weg terug te gaan en nog dik een uur onderweg te zijn, of de andere kant op wat wellicht korter kon zijn. Oké, laten we andere kant maar proberen. Maar we gingen naar beneden, en weer omhoog, naar beneden en weer omhoog. En toen liep het dood. Kak. Toen hebben we maar besloten weer terug te gaan naar het hoge punt waar we stonden en dan weer diezelfde weg terug.

We waren zo gefocust op weer terug bij de taxi komen, omdat het 5 uur was. Zonsondergang begint om half 6 en 6 uur is het donker. En we hadden geen zin om in het donker vast te zitten in de bergen. We hadden er dus een flink tempo op zitten en door de focus weer terug te komen, had ik alle schrammen en bloed wat er bij kwam helemaal niet opgemerkt en toen we dus eenmaal bij de taxi waren was het wel even van oh wauw, dat zijn toch best wel veel schrammen en wondjes.

En ook omdat de bergen af en toe best steil omhoog waren en we er zo’n tempo op hadden, had ik m’n knie overbelast. Dus volgende dag ziek gemeld, te veel pijn in m’n knie. Leuk zo’n hiking tour.
Voor de geïnteresseerden, onze filmregisseur Maurice heeft nog weer een mooi filmpje gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=lEG6TcT4n4Y
(kopiëren en plakken in de adresbalk)

Die woensdag was ik weer vrij en ben ik met Hannah en Amelia naar de stad geweest. Wat gewinkeld en naar het postkantoor geweest. Pap en mam hadden pakket gestuurd met schoenen, kleren, wat toiletspullen, cadeautje, harde schijf en pepernoten (!). Helemaal blij. Nog lekker ijs gehad bij de Italiaanse ijssalon en toen met weer een zere knie naar huis.

Nog weer gewerkt en toen werd ik vrijdag door een buikgriep getroffen. Vrijdagavond nog wel met moeite gewerkt en zaterdag de zuster op het resort maar even bezocht. Kreeg een lijst mee met wat ik wel en niet mocht eten en nu gaat het wel weer redelijk. Morgen maar weer werken.

Ben vandaag nog vrij en we hadden de planning om over 2 uur naar het strand te gaan, maar op het moment stormt het weer redelijk. Dus is nog even afwachten..

Ennnnn nog iets heel leuks; mijn lieve familie heeft bedacht dat ik gewoon mee moet doen met lootjes trekken voor Sinterklaas, via de skype! Wat een schatjes :)

Ik heb ook nog weer wat foto’s op mijn album gezet. De albums 31 oktober en 11 november. Ook link kopiëren en plakken in de adresbalk.
https://picasaweb.google.com/106313692129243691791/11November2013?authuser=0&feat=directlink
en
https://picasaweb.google.com/106313692129243691791/31Oktober2013

Reacties zijn nog steeds heel leuk, mag ook via e-mail; gerlinde93@live.nl

Bedankt voor het lezen en groetjes!

  • 11 November 2013 - 18:56

    Paula :

    Lieve Glinnie!

    Al over de helft, ik ben zo ongelovelijk trots op je.
    Steeds weer op plekken wennen en je slaat je erdoor.
    Maar zo'n schatje als jij, is het logisch dat ze je leuk vinden vind ik haha.
    Ik hoop dat het restaurant gebeuren snel over is en.je iets kan doen
    wat je beter ligt. Niet ziek worden ! Hoop dat je je snel beter voelt!
    Goed voor jezelf blijven zorgen en dat knietje ook maar in de gaten houden.

    Ik denk aan je ! Yes you can!

    Ssssmok

  • 11 November 2013 - 19:06

    Hetty Koetje:

    Hoi Gerlinde,
    Al over de helft.....fijn voor je.....!! Ik lees regelmatig je reisverslag, zo blijven we op de hoogte!
    Hier Sint maarten vandaag, kinderen met hun lampionnen door het donker langs de huizen....gelukkig voor hen is het droog vanavond. Een schattig gezicht natuurlijk en dan die kleine stemmetjes erbij, leuk.
    Erg dapper van je dat je het zo vol houdt! Nog even doorzetten, de tweede helft gaat altijd sneller dan de eerste.....dus kop der veur zoals ze hier in Oost Groningen zeggen......!
    groeten uit Vriescheloo, Jeroen, Hetty, Ruben en Tamar koetje

  • 11 November 2013 - 19:08

    Evelien:

    Lief zusje,

    Je doet het hartstikke goed en je hebt nog 84 nachten te gaan waar je van moet genieten! Voor je het weet is het voorbij. Dus zet nog even door en ik ben super super super trots op je!

    Tot over 84 nachtjes!
    Ik hou van je dikke kus

  • 11 November 2013 - 20:33

    Felix:

    Ken een gekruldebosneger die je heel erg mist!

  • 11 November 2013 - 21:59

    De Snor:

    de snor zegt hai tegen glinnie, de snor heeft al een poosje niet geschreven, dus dan nu maar even achter de oliebollen van de bakkerij Slagter uit Coevorden tegen over de miljoenen zaak.
    zo te lezen heeft Glinnie nogal wat fans in het koude kikkerlandje.
    het is natuurlijk harstikke fijn voor zo,n klein wichie uit Nw Schoonebeek, en ook nog dat ze regelmatig een klein capitteltje schrijven.
    met de fazanten gaat het goed, er zijn twee hennen en 1 mooie haan, intussen zijn de andere kleintjes ook goed gegroeid en kunnen over een paar weken bij de rest in.
    ook zijn er twee witte duiven gearriveerd op de oude tol, leuke dingen, wil ze mak gaan maken en dan mee op treden in het circus.
    inmiddels hebben we kippen soep gehad van de opgekweekte haantjes, en lekker dat ze zijn, zelf groot gebracht, en dan later even hup de kop eraf.
    we zitten nu even lekker even te chillen met ons vieren op de maandag, want Jacob is niet op komen dagen voor het kaarten, voelde zich niet lekker, liekt wel een wief, altied wat te zeuren en de bever moet zonodig Ganzemarkt vieren.

    ik lees dat er ook een gekrulde bosneger actief is op de blog, als dit inderdaad een bosneger is heeft ie het momenteel wel koud en nat, is het dan niet beter dat deze bosneger uit de bosjes komt en in huis gaat wonen?
    nu het verhaal al weer enkele stroven lag is stop ik maar weer met schrijven, want hoe meer je schrijft hoe meer commentaar je krijgt op je taalfouten.
    ben ook geen proffesor in de nederlandse taal, dus tot later maar tot een andere keer, de rest verneem ik wel van moe als ze droomt in de slaap, dan vertelt ze alles over Gerlinde in Antiqua met dat mooie weer en dat blauwe water.
    ik zol zeggen bint ze bokse op en net als Hetty zegt kop d,r veur, en verder spitten.
    groet,n van de Snor van de Oude Tol.

  • 11 November 2013 - 23:32

    Anneke:

    Hé dappere doorzetter!
    Wij genieten ook mee van jouw fantastische verhalen en zijn blij voor je dat je op de helft bent.
    Maar je weet dat je het gaat volhouden en daar twijfelen wij niet aan.
    Maak er nog een mooie tijd van want je weet het elfde gebod:
    Gij zult genieten!!!
    Lieve groeten uit Sellingen, Harrie en Anneke


  • 12 November 2013 - 21:13

    Ria:

    Hoi Gerlinde,

    Weer genieten we van een mooi verhaal van jou. Zo blijven we op de hoogte van wat je allemaal doet en meemaakt. Alles is misschien niet even leuk en moet je steeds weer wennen op een andere afdeling met andere mensen, maar hierdoor doe je wel heel veel ervaring op en krijg je veel mensenkennis.

    En.... nu al over de helft. Kun je gaan aftellen. De tweede helft gaat vast sneller dan de eerste.
    Dus nog even volhouden en dat lukt je vast en dan ben je heel trots op jezelf dat je dit hebt gedaan.

    Wensen je nog een mooie tijd en probeer vooral te genieten!

    Liefs uit Stadskanaal, Dick en Ria

  • 04 December 2013 - 15:30

    Overbuurtjes :):

    hey lief buufie
    leuk om wat van je te lezen.
    Wij zitten op dit moment ook op een eiland :)
    Samen met mn ouders zijn we een midweek op Texel. Net een eind gelopen nu lekker aan de koffie.
    Het weer is hier prima, wel een temp. voor de winterjas maar droog en zonnig. Lekker fris.
    Heel veel plezier tijdens het Sinterklaasfeest morgen, leuk dat je dat zo samen doet!
    Al mooie surprise gemaakt? hahaha of ben je niet creatief.
    Nou lief meissie heel veel succes nog op 't ailand, geniet der nog even van daar, voor je het weet ben
    je weer int koude kikkerlandje ;)

    Dikke smok van je buurtjes van nr 8


  • 13 December 2013 - 15:45

    Aafke En De Rest:

    Gerlinde schrijf eens een nieuw verhaal. We zijn een maand verder. Kom op we hebben wel contact via w App maar iets over je te lezen is ook leuk. Tot gauw

  • 15 December 2013 - 20:29

    De Snor:

    hallo wichie, hier is ie dan nog weer een keer. niet helemaal fit maar wat doe je dan? rust houden even overgeven oftewel even kotsen en dan gaat ie wel weer. misschien een buikgriepje opgelopen van iemand anders .
    morgen maar weer aan de bak want er moet brood op de plank komen.
    de studie genoot van Wouter was over voor een nachtje stappen in Groningen om de verjaardag van Tom z,n nieuwe vrijster te vieren.
    die studie genoot heet Hans de brabander, met een goed dialect, slecht te verstaan.
    deze week is verder rustig verlopen, wel een storing met de auto gehad, kost weer wat maar hij rijdt weer, beter de auto dan ik.
    ik heb gezien dat je je bakkes weer flink hebt verbrand kiek toch uut man met die felle zunne.
    straks wordt je nog een gekleurde nederlander.
    de fazanten doen het nog steeds goed, misschien wel fazant in de soep over de feest dagen, (tussenhaakjes) hebben ze daar ook wel fazant op het menu??
    deze week ben ik niet jarig, maar Dick Smid wel en Harry Olthof ook, Dick de 18 en Harry 20ste.
    en dan Bertje Elzing de 26 ste en dan Mevrouw Wanders de 30ste, misschien een berichtje sturen en feliciteren, is maar even bij gaan.
    Evelien zit in de keuken met 2 van die klets kousen van een Amber en Lotte, horen en zien vergaat je bij die meiden. goed dat ze in de keuken zitten.
    de schuur is ook weer redelijk bezet zoals altijd op zondag avond.
    Ma zit boer zoekt vrouw te kijken, hopeloze boeren die niks durven met vrouwen maar wel met koeien en trekkers.
    zo ik hoop dat je zo,n beetje bij bent van hieruit, en verder zeg maar weer bint ze de broek op en hou de kop d,r veur en laat ze maar een poepje van een echte Elzng ruiken.
    tot later maar weer op de skyp met je rooie gezicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Gerlinde

Van 5 augustus tot 31 januari zal ik op Antigua stage lopen!

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 894
Totaal aantal bezoekers 19850

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2013 - 09 Februari 2014

Stage bij Sandals

Landen bezocht: