In de spotlights - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu In de spotlights - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu

In de spotlights

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde

16 December 2013 | Antigua, Antigua

Inmiddels zijn we alweer een maand verder en ook alweer tijd voor de één na laatste afdeling! Ik heb nog twee weken in Bayside gewerkt, het Franse restaurant van het resort. Het was uiteindelijk nog wel leuk, heb leuke gesprekken gehad met gasten. Die zijn altijd wel nieuwsgierig waar we vandaan komen en wat we in Sandals doen. Mijn collega’s begonnen leuk tegen me te doen, ze vroegen zelfs of ik een keer met hun wou stappen. Ik was helemaal verbaasd. Ook herkenden de mensen in de keuken me, dus wel weer veel mensen leren kennen. Maar na die twee weken vond ik het niet zo erg dat ik er weer weg moest.

En toen was het tijd voor Cost Control. Ik had er eigenlijk niet zo erge zin in. Omdat ik van andere had gehoord dat je er niet zoveel hebt te doen en soms gewoon wacht en niks doet tot je weer vrij bent. Nou ben ik absoluut niet van het niks doen, dus ik maakte me een beetje zorgen. Nergens voor nodig, want de eerste dag hadden ze er de hele dag voor gezorgd dat ik wat te doen had! Ik was helemaal verbaasd en ging gelukkig naar huis en zo ging het de hele drie weken lang.

In het begin gaf mijn collega me iets te doen en deed ik het na de uitleg, maar ik had geen idee wat ik aan het doen was. Omdat het allemaal Engels is (werken met een systeem op de computer) en het waren allemaal getalletjes. Maar na een weekje kreeg ik wel door waar we in Cost Control mee bezig zijn. En ik vind het eigenlijk best wel interessant. Mijn collega’s waren vanaf het begin ook leuk en gezellig en omdat ze vinden dat ik te hard werk, werd ik ook wel gewaardeerd en kon ik ook wat meer maken. Laatste paar dagen heb ik op mezelf gewerkt, toen had ik alles al wel door. Heb één van mijn collega’s zelfs nog geleerd een mail te versturen.

Maar gister dus mijn laatste dag bij Cost Control. Die drie weken gingen zo ongelofelijk snel, ik hoop dat de laatste twee afdelingen ook zo snel voorbij gaan. En zondag was het dan tijd voor Entertainment. Van acht tot vijf diensten naar zeven in de morgen en diensten tot tien uur ’s avonds. Maar het is wel met veel variatie in activiteiten op een dag en veel contact met gasten wat ik ook heel erg leuk vind. Gister mijn eerste dag gehad. ’s Morgens allemaal uitleg gehad en de oriëntatie gedaan voor de nieuwe gasten. Toen was het tijd voor de eerste activiteit alleen kwamen er geen gasten opdagen. In het kantoor gezeten met twee collega’s tot pauze, pauze gehad. Na de pauze weer activiteit, kwam weer niemand opdagen. Het regende weer eens. Toen gewacht tot de pool volleybal, daar waren wel genoeg mensen aanwezig en ook het zandvolleybal was drukbezocht.

Twee weken geleden hebben we ook een skype gesprek gehad met de training manager van Sandals en onze stagebegeleider vanuit de Hanze. En ze was heel erg tevreden over ons vertelde ze de stagebegeleider. Dus dat was ook wel leuk om te horen.

En in de vrije tijd. We gaan nog regelmatig naar de bioscoop. Dat is hier heel goedkoop, betaal je in Nederland voor een de film alleen al meer dan 10 euro, betaal je hier 10 dollar (1) wat nog geen 3 euro is. Ik heb het net voor de blog even naar euro’s omgerekend, maar dat is echt belachelijk goedkoop. En voor eten ben je maximaal 20 dollar kwijt, 5 euro. Dus daar genieten we nog even van komende tijd.

Bij Cost Control komen veel mensen langs in het kantoor. En wanneer ze het kantoor binnen komen, zien ze mij zitten. Dus vaak wel praatjes gemaakt met de meeste en veel vroegen ook vaak wat ik al van het eiland had gezien. Dus ik had zo iets van; ja wel een aantal dingen, maar eigenlijk veel te weinig aangezien we hier al vier maand zijn. Met dat in mijn gedachte, ben ik die zaterdag de stranden in de buurt een beetje gaan verkennen.

Die zondag ben ik met een meid die ik het had leren kennen in het restaurant, meisje van het eiland, en vrienden van haar naar een strand geweest in het zuiden van het eiland. Werd opgepikt door een jongen, gingen nog 2 meiden mee en een andere jongen. En het bleek dat eigenlijk bijna niemand elkaar kende, maar iedereen kende dat meisje van het restaurant. Het was dus wel leuk om niet de enige te zijn die er ‘nieuw’ bij was. We hebben die middag ook nog ‘even’ paard gereden, 100 meter heen en weer terug. Maar voor die andere was het de eerste keer dat ze op een paard zaten, dus die waren heel erg zenuwachtig en vonden het heel erg eng.

’s Avonds ben ik nog met hun naar de bioscoop geweest. Was helemaal trots op mezelf dat ik zoiets spontaans had gedaan en zomaar even vrienden had gemaakt op het eiland. Die dinsdag erop ben ik ook nog met een paar van die groep naar de bioscoop geweest. (Ook wel handig lokale vrienden, gratis autoritjes).

5 december was geweest, cadeautjes waren er klaar voor en het gedicht was af. En toen gingen we 8 december Sinterklaas doen met de familie. Op de skype, ik op de televisie, mooi groot. Heb ik alles gezellig mee gekregen. Leuk dat dat kan :).

Ook hier hebben ze natuurlijk feestdagen en maandag 10 december was het ‘Heroes Day.’ Nou ben je bij Cost Control niet automatisch vrij op een feestdag, maar ik was op het werk en toen vroeg ik mijn collega of ik rond 12 uur wel waar naar huis wou om te slapen? Dus ik kijk hem aan en ik zeg; slapen? Ik moet toch gewoon werken? Waarmee hij reageert; maar het is een feestdag, dus als je 12 uur naar huis wil, dan ga je naar huis. Oké. Dus ik ben om 1 uur naar huis gegaan, even niks gedaan en einde van de middag had ik met die lokale vrienden afgesproken op het strand.

Toen ik naar het strand liep, kwam ik langs Pepperz. En er was muziek buiten, het was druk. Ik denk huh? Het is toch gewoon maandag. En toen zag ik andere vrienden staan, dus ik vraag hun; moeten jullie niet werken? Nee! Het is Heroes Day. O ja, alweer helemaal vergeten oeps. Toen heb ik die andere ook maar gevraagd om naar Pepperz te komen, want het was er wel heel gezellig. En Rianne en Mary Ann waren ook nog vanuit werk gekomen. Hadden we ook nog even van de feestdag genoten.

Die dag erna, dinsdag, hadden we weer een dag met alle interns gepland. Ziplinen, fotoshoot, intern award en de Christmas Staff party. Ziplinen was echt geweldig. Als je van de ene kant naar de andere kant ‘zoefde’ had je echt een geweldig uitzicht over het rainforest en het enge was dan het stoppen voor de boom. Maar er stond natuurlijk wel een medewerker die je afremde. Na het ziplinen gingen we nog een parcours doen. Over touwen lopen, dunne plakjes enzo. Was echt wel heel leuk. Toen we weer thuis waren, was het ook al weer tijd om onszelf klaar te maken voor de fotoshoot. Allemaal mooi in avondjurken en nette pakken en zo liepen we door het resort. Aangestaard door alle gasten en medewerkers. Aantal groep foto’s gemaakt en nog individuele foto’s bij een kerstboom.

Daarna hadden we de zelf georganiseerd intern award. Een jongen van de groep had allemaal categorieën bedacht en iedereen had gestemd, en daar waren dus allemaal winnaars uitgekomen. Toen kwam de award ‘meest intelligente intern’, iemand waarmee je gewoon even mee kan gaan zitten en een normaal gesprek kan hebben; Gerlinde Elzing. Wat een eer.

’s Avonds was de Staff Party van Sandals. Grote tent met betonnen vloer (Gelukkig, want we hadden killers heels aan). Avondeten in buffet vorm en mensen kijken. Want ze zien er toch allemaal wel anders uit in vrijetijds kleding. Toen we uitgegeten waren, verplaatsen we naar een sta tafel, om een beetje te dansen. Begon de presentator dat hij prijzen had en de eerste kon gewonnen worden door op het podium te komen als je een rode jurk aan had. En helaas, ik had een rode jurk aan. Die andere meiden mij het podium op drukken, stond ik daar mooi te kijken. Gelukkig werd ik vergezeld door vijf andere dames. En de opdracht was om het podium af te lopen, klein rondje te lopen en het podium weer op komen. Toen begon ik hem toch wel even te knijpen met mijn killers heels. Maar ik had een heel mooi rondje gelopen zonder te vallen, dus ik was blij. Om te kijken wie er gewonnen had, werd er om de beurt gejuicht voor de gene die het mooist gelopen had. Waren er drie afgevallen, en toen zat ik bij de laatste drie. Nog een keer juichen en toen was ik tweede geworden. Geweldig toch, terwijl de helft van de zaal me niet eens kent. Daarna hebben we nog een hele gezellige avond gehad en na twaalven toch maar naar huis gegaan, want er moest de volgende dag wel weer gewerkt worden.

En als laatste; zaterdag was ik uitgenodigd voor een boot trip met de afdeling. Maar ik wou eigenlijk niet alleen, dus vroeg op oud-interns ook mee mochten (Rianne en Maurice) en dat mocht, dus toen zijn we zaterdag met z’n drieën naar het strand gegaan en eindelijk de zee opgegaan met mooie boot. Toen zijn we naar ‘Bird Island’ gevaren en hebben we daar een poos in het water gelegen, naar top van eiland geweest, geweldig uitzicht. En een heerlijke lunch op de boot. Ze hebben hier echt geweldige kip en vis. Heel gezellig gehad met collega’s en mensen van de boot. Trip was ook veel te kort, wou nog helemaal niet van de boot af. Maar toen ik thuis kwam was ik toch wel blij, want mijn hoofd was weer lekker rood verbrand.

Dat was het weer voor deze keer. Reacties nog altijd leuk en heeel welkom :)

Foto's:
https://picasaweb.google.com/106313692129243691791/16December2013


  • 16 December 2013 - 18:39

    Claudia Conen:

    Hee Gerlinde, leuk om te zien dat je het naar je zin hebt!! En wat maak je een boel mee! Hihi ben stiekem wel heel erg jaloers op je, zelf heb ik de kans niet gegrepen helaas. Vermaak je nog wat daar :)

    Liefs Clau

  • 16 December 2013 - 21:16

    Anneke:

    Hoi Gerlinde,
    Wat een fantastische belevenis daar zeg, volgens mij wordt het steeds leuker.
    Top dat je allerlei dingen doet en beleeft, als je straks maar weer weg kunt komen.....
    En Sinterklaas wist je dus ook te vinden daar, leuk man!
    Bedankt voor je leuke verslag en ik kijk al weer uit naar de volgende.
    Maak nog veel plezier en werk ze, liefs uit Sellingen.

  • 16 December 2013 - 22:25

    Bert En Bonnie:

    Hallo Gerlinde,
    Wat leuk, dat je zoveel meemaakt en het naar je zin hebt. En dan ook nog in de prijzen vallen. Geweldig! Geniet er nog maar even van, voor je het weet zit je weer in Nederland en mis je de warmte van de zon daar. Nog veel plezier.
    Liefs Bert en Bonnie

  • 16 December 2013 - 22:26

    De Snor:

    de snor zegt dat deze dochter er een geweldig verhaal van maakt en daar toch maar even de blitz uithangt,
    ook steeds maar weer met de snuffert voor aanstaan, ja wat wil, dan val je wel op.
    het is mooi dat dat kan en met zulk mooi weer maar steeds.
    we gaan er vanuit dat je kerstdagen ook zo mooi zullen worden, misschien is er nog wel kerk open om te bezoeken ook dat moet je bij houden.
    hoe ist met de pepernoten en de chocolade al gegroeid van al dat lekkers?
    pas maar op straks is die mooie jurk te klein voor die ..... kont.
    toch nog even een plaagstootje, straks gaan we weer naar bed, het is inmiddels half elf bijna bed tijd.
    we wensen je nog een prettige avond en een goede nacht toe met leuke dromen van je ouders.
    bint ze broek op en eet vooral geen zult als je ziek wordt.
    tot later de Snor.

  • 17 December 2013 - 09:06

    Nankie:

    Dag Gerlinde,

    wat een geweldig leuke stage heb je daar, al die verhalen van wat je meemaakt, strand, mooi weer, lekker eten feestjes, afwisselend werk op verschillende afdelingen, een hele ervaring.
    en wat gaat de tijd snel.

    van hieruit alvast fijne Kerstdagen gewenst en een Gelukkig en Gezond 2014

    hartelijke groet,

    Nankie en Geert

  • 17 December 2013 - 09:13

    Gert-jan En Grietje:

    Hoi Gerlinde,
    Wat een verhaal, ik ga er altijd even voor zitten om te lezen en soms neem ik even de tijd om terug te mailen.
    Mooi dat je nu een beetje gewend bent en zelf vrienden kunt maken, zo gaat dat in het leven , je moet wennen aan allerlei vreemde dingen, als je ergens nieuw bent maar als je gewoon jezelf blijft, komt het vaak wel goed. al kan ik me goed voor stellen dat je je ouders en vrienden mist. Maar hoe langer je weg bent , hoe meer je je eigen leven op bouwt en minder denkt aan je oude vertrouwde dingen.
    Niet dat ik bedoel dat je nog langer weg moet blijven, maar je wordt er erg zelfstandig van (wat een preek heb ik gehouden)
    Hoeft je vader niet bang te zijn dat je geen preek hoort.
    We hopen dat je nog geniet van de laatste periode dat je daar bent en wensen je mooie kerstdagen ( dat zal wel vreemd zijn, met die andere temperaturen) en hopen dat je je familie niet te veel mist.
    En een heel mooie jaarwisseling.
    Een lieve groet van Grietje en Gert-jan

  • 17 December 2013 - 09:24

    Alma:

    Nou Gerlinde dat klinkt allemaal super leuk, gezellig en tja de zo'n daar hebben we het maar niet over. Geniet er nog volop van want ik geloof dat het aftellen naar het eind al is begonnen. Heel veel plezier en pak alle leuke kansen die voorbij komen.
    Groetjes uit Ommen

  • 24 December 2013 - 16:28

    Berend Jan En Dinie:

    Hallo Gerlinde
    Hierbij een berichtje uit schoonebeek van berend jan en dini.
    We willen je prettige kerstdagen en een goede jaarwisseling toe wensen.
    Het zijn hier nu echt de donkere dagen voor kerstmis, regen en wind.Er nog even flinktegen aan.
    Je kunt de dagen aftellen,Of ben je al bezig? (grapje).
    groeten van
    Berend Jan en Dinie.

  • 25 December 2013 - 14:49

    Lukas Elzing:

    Ook van miny en lukas het aller beste en fijne feest dagen . Van je pa hoorde ik dat je met de kerst moest werken en ben je dan met oud en nieuw vrij? het is hier koud en veel wind en regen . Morgen komen de kids maar vandaag zijn we met on bijen gezellig . Voor jou schiet het nu mooi op nog een hand vol weken ? Dan ligt hier misschien wel sneeuw , zijn er nu met de kerst veel gasten ? of maakt dat niet uit ? Nog een keer al vast een gelukkig nieuwjaar en tot schrijfs of tot ziens de groeten van uit de krumpel 2

  • 25 December 2013 - 16:58

    Germa:

    Hé Gerlinde,

    Jij vermaakt je prima zo te lezen. Leuk hoor! Lijkt me inderdaad wel een aparte ervaring; kerst terwijl de zon schijnt, alles groeit en bloeit en het heerlijk warm is. Da kennen wij niet. Helaas hier geen witte kerst dat was dan nog wel leuk geweest. Ook geen vrieskou met blauwe lucht en zonneschijn :-(
    Dus ga nog even genieten van alles daar op Antigua, zon, zee, strand, nieuwe vrienden en alles meer. Weet zeker dat als je thuis bent en ook jaren later, je met weemoed terug denkt aan die super leuke tijd die je had op/in Antigua :-) :-) Uch ik heb gesproken ;-)
    Veel plezier nog deze laatste 40 dagen en een leuk oud-en-nieuw feest
    Groeten Germa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Gerlinde

Van 5 augustus tot 31 januari zal ik op Antigua stage lopen!

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 690
Totaal aantal bezoekers 19852

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2013 - 09 Februari 2014

Stage bij Sandals

Landen bezocht: