Aangekomen en gesetteld! - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu Aangekomen en gesetteld! - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu

Aangekomen en gesetteld!

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde

06 Augustus 2013 | Antigua, Antigua

Zondagmorgen was het dus zover. Koffer was gepakt en we waren klaar om te gaan. Eenmaal aangekomen op Schiphol vonden we Rianne (mijn reisgenootje) en haar familie ook en gingen we inchecken. Na het inchecken hebben we nog even met z'n allen gegeten en toen was het tijd om afscheid te nemen. Na veel tranen en knuffels zijn Rianne en ik door de douane gegaan en zaten we uiteindelijk in het vliegtuig. Een uurtje vliegen en aangekomen in Londen, even wachten en door naar New York. We kwamen in dat vliegtuig en keken ons de ogen uit. Het was echt zo'n film-vliegtuig, zo groot en luxe. We konden gratis muziek luisteren, films kijken en eten (8 uur lang). Prima vermaakt. Toen kwamen we op JFK, New York aan. En die nacht was helaas wat minder. Kwamen om 10 uur 's avonds aan en moesten wachten tot 7 uur volgende morgen. Er waren weinig bankjes, en de bankjes die er waren, waren al bezet. Voor internet moesten we betalen. Met een beetje slapen, lezen en vervelen zijn we de nacht doorgekomen en weer op het vliegtuig gestapt naar Antigua.

Nog 4 uurtjes gevlogen en toen aangekomen op eindbestemming. We vonden bij de transfer nog een Nederlandse die ook een stagiaire bleek te zijn. Met zijn drieën in de taxi naar het resort en daar werden we ontvangen door een Nederlandse die nog een weekje stage liep daar. Die heeft ons rondgeleid en we hebben gegeten in het restaurant. En toen zijn we naar onze kamers gegaan en zijn we gesetteld. Half uitgepakt zijn we nog naar het strand gegaan en voor het eerst hier het water in geweest en het was gewoon warm. Ik bereidde me voor op koud water toen ik er in stapte en het was warm.

Gister en vandaag zijn dus vrije dagen voor ons. Het is hier carnaval en daar gaan we vanmiddag ook nog heen (het is hier nu half 12 's middags). We leven nu nog een beetje als gasten van het resort, want we mogen ontbijten, lunchen en dineren in het restaurant. Helaas is dat donderdag voor onze eigen rekening. Morgen (woensdag) gaan we een leidinggevende ontmoeten en die vertelt ons over het rooster en op welke afdelingen we wanneer komen te werken. Daarna gaan we naar de stad en wordt ons verteld waar we boodschappen enz. kunnen doen. En dan nog weer vrije tijd. En dan is het donderdag tijd voor onze eerste werkdag!

Foto's zijn te zien op:

• 06 Augustus 2013 - 19:04

Marleen:

Heee!

Fijn dat alles zo goed is! Leuke foto's ook!
    Succes donderdag met werken, hopelijk bevalt dat ook.

Xxx Marleen

• 06 Augustus 2013 - 21:55

Karin & Allart:

Buufje,

Goed om te lezen dat je gesetteld bent.
    We blijven je volgen via deze site, leuk om al je bevindingen te lezen.
    Het wordt vast een geweldige tijd, voor jou en je studiegenoot.

Leuke foto's, hopelijk volgen er meer.
    Karin en ik wensen je veel suc6 met je eerste werkdag en alle dagen die nog gaan komen!!

Groeten,
    Karin en Allart

• 07 Augustus 2013 - 13:28

Evelien:

klinkt goed zussie, heel veel pleziier dan en we gaan snel skypen! :) xxxx

• 07 Augustus 2013 - 13:54

Aafke En De Rest:

Zo Gerlinde je laatste dag om te genieten van je vrije dagen voordat het echte werk begint. Wij hopen dat je een leuk rooster krijgt, veel succes morgen met je eerste werkdag. We houden je wel in de gaten en genieten zo een beetje mee. Groetjes van ons allen

• 07 Augustus 2013 - 20:19

Sylvia:

Leuke foto's meid! Alvast veel succes met je eerste stage dagje! xx