Eerste werkdagen - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu Eerste werkdagen - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu

Eerste werkdagen

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde

12 Augustus 2013 | Antigua, Antigua

4 werkdagen achter de rug. Voor, naast en achter de Front Desk. Eerste dag lag het systeem er gelijk al uit en kreeg ik een rondleiding over het resort over alle type/soorten kamers. Ook in de 7 hoog en met uitzicht over het hele resort, echt prachtig. Maar daar betaal je dan ook wel 1000 euro voor per nacht (miss ook wel pp). Ik moest de eerste dag van twee uur ‘s middags tot elf ’s avonds en vanaf zeven uur was het eigenlijk wachten op gasten en totdat ik vrij was, best saai. De volgende dag al mensen geholpen achter de balie, ook al kon ik zelf niks beantwoorden. Het contact met de gasten was leuk. Ook mensen naar hun kamers geleid en goed opgelet hoe het moest omdat ik het vanaf morgen zelf mag doen.

Vrijdagavond zijn we met de hele groep uit eten geweest en naar de beachclub. Heel gezellig, maar helaas lopen er veel collega’s rond, dus volgende dag ziek melden gaat niet zo goed. (Niet dat dat nu al aan de orde was hoor haha)

Gistermorgen (zaterdag) werd ik aan de telefoon gezet, als ‘operator’. Een heleboel telefoontjes komen daarbinnen, intern en extern. Maar na een paar telefoontjes had ik het systeem al wel door, het gaat vooral om het doorverbinden. Maar ook hier blijf ik steeds vragen stellen omdat ik een heleboel niet weet. ’s Middags mocht ik gasten ontvangen en nog als ‘trainee’ mee met het gasten begeleiden naar hun kamer.

En ook vandaag mocht ik weer aan de telefoon, maar helaas naar een paar uurtjes was er een klacht binnengekomen over mij en werd ik gelijk van de telefoon gehaald na een hevige discussie. Want de één vond dat ik het niet kon en de ander vroeg zich af hoe ik het anders moest leren als ik geen fouten mocht maken. Beetje ongemakkelijk. ’s Middags ook nog weer gasten ontvangen en nog weer een rondleiding gehad langs alle kamers. Aangezien er kamers zijn van 100 tot 900 en ze kriskras door elkaar gaan.

Vanavond gaan we nog weer even naar de beachclub. En tot vrijdag moet ik nog werken dan heb ik eindelijk een vrije dag. Waar ik nu eigenlijk ook al aan toe ben haha.

En om jullie een beetje op te vrolijken: het is hier al de hele dag donker en regen. Denk je in de caribbean te zijn.. helaas.

2 foto's bij t verslag dit keer (op deze site) en reacties zijn welkom en heeeeel leuk :) :)

  • 12 Augustus 2013 - 11:26

    Fenny:

    Wat stom dat je bij de telefoon werd weg gehaald. Je moet het toch leren? ;o
    Weet je wel wat voor klacht er was? Anders schiet je er helemaal niets mee op...

    Kusje!

  • 12 Augustus 2013 - 12:54

    Aafke En De Rest:

    Zo zo Gerlinde hoe kan je nou niet met een telefoon om gaan, daar heb je hier ook geen problemen mee? Misschien moeten ze gaan skypen ben je ook goed in. Maar wel dom dat ze je het niet leren want daar ben je er toch voor. Je kunt niet alles direkt weten. Maar zoals het reklame jongentje zegt tegen zijn Vader, het komt wel goed schatje.Maar je moet nog een paar dagen werken en dan heb je vrij 1dagje maar dat betekend dat je Vrijdagavond al op stap kan.Werkse verder en laat ze een poepie ruiken daar,laat niet op je kop zitten.Tot een andere keer en de groetjes alweer van ons

  • 12 Augustus 2013 - 13:40

    Marga Piek:

    Hoi gerlinde,
    Ik hoorde vanmorgen van je moeder dat je een blog bij houdt en dat je het leuk vind om berichtjes uit nederland te krijgen, nu heb ik niet zo'n groot schrijverstalent maar ik doe mijn best.
    Heb al wat van je verhaaltjes gelezen en hoop voor je dat je daar een erg leuke maar ook leerzame tijd tegemoet gaat.

    Ik wens je heel veel succes en niet te vergeten veel plezier

    Groetjez marga

  • 12 Augustus 2013 - 22:38

    Paula:

    Hee meissie,

    Nou zo krijg je al heel wat over je heen in een paar dagen hé. Zoveel wat je ineens moet onthouden, dat je er dan een keer wat mis gaat hoort erbij en ik vind het beetje raar hoe er is gereageerd .. dat je bij de telefoon weg moest enzo.. pff. Maar ag, laat je niet op de kop zitten hé! Voor je het weet heb je alles al meer onder de knie en gaat het steeds makkelijker, dat kun je zéker :D

    Je werkpakje staat je leuk (foto) :D

    sssmok poalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Gerlinde

Van 5 augustus tot 31 januari zal ik op Antigua stage lopen!

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 19873

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2013 - 09 Februari 2014

Stage bij Sandals

Landen bezocht: