Update vanuit St. John's - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu Update vanuit St. John's - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu

Update vanuit St. John's

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde

23 Augustus 2013 | Antigua, Antigua

Weer even een update vanuit St. John’s. Zoals sommige misschien weten zitten we hier op het moment in het orkaanseizoen, dat is tot ongeveer oktober of zo. Nog geen orkanen gehad, maar al wel een aardbeving! Oke, nou heb ik het zelf eigenlijk niet bewust meegemaakt, dacht gewoon dat mijn stoel bewoog, maar mijn collega’s waren helemaal hysterisch. Bleek een aardbeving van 4.9 op schaal van richter. Dus dat kunnen we van de bucket list afstrepen.

Afgelopen zaterdag eindelijk een compliment gekregen over dat ik de arrivals heel goed deed en ik zo door moest gaan. Ook eindelijk wat positiefs. Zondag werd zelfs voorgesteld of ik de telefoon weer wou proberen. Of course. En dat ging goed.

Maandagavond waren we uitgenodigd voor een verjaardag van één van de jongens van het eiland. We zijn met negen interns heen gegaan en er bleken maar vijf andere mensen te zijn van het eiland. En het was de verjaardag van zijn dochter. Die 13 werd. Daar op vakantie was. En niet van dit feestje wist. En ons interns niet kent. Haha een beetje ongemakkelijk dus. Maar de vader heeft ons wel tien keer bedankt voor het komen en vond het heel gezellig. Helaas kwamen we er dinsdagavond achter dat we daar helemaal zijn lek ‘gebeten’ door insecten. Nu zitten mijn voeten en benen onder de insectenbeten en het jeukt als een gek.

Dinsdag mocht ik ook weer aan de telefoon. Alleen wel ’s middags, wanneer de arrivals aankomen. Terwijl dat net het leukste gedeelte is. Maar ik wou niet klagen dus kroop achter de telefoon. Na een paar uur waren er zoveel klachten over de airconditioners en de kluizen binnengekomen dat ik even helemaal in de war was en even een break moest hebben. Want anders versta ik het Engels niet meer en kan ik ook niet duidelijk Engels meer spreken. Bleek dat er nog maar één collega bij me was, dus ik schakelde de telefoon over naar de telefoon aan de balie. Maar na een paar keer boze blikken als ze elke keer telefoon moest opnemen, ben ik zelf maar weer aan de telefoon gaan zitten.

Woensdag was mijn vrije dag en ik zou gaan snorkelen! Helaas wegens omstandigheden in het huis is het niet doorgegaan. Binnenkort wel snel hoop ik dan maar.

Donderdag was ik aan het werk en kwam er opeens een vrouw aan die in één van de restaurants werkte. Ze zweette extreem, had hoofdpijn en voelde best koud aan. Ze was ’s ochtends door iets gebeten en had een zwarte vlek op haar arm. Ik ben met haar naar de verpleegster gelopen, en na een extreem (veels te korte) kijk naar haar arm, stuurde ze haar door naar de dokter. Toen begon ik hem wel even te knijpen omdat de insectenbeten die wij hadden opgelopen, dacht een van mijn huisgenoten dat het ‘bad bugs’ waren en dat is heel moeilijk geneesbaar. Maar het bleek niet zo te zijn en er zouden hier geen ‘kwaadaardige’ insecten zijn. Maar deze vrouw was ook gebeten door ‘iets’ en was er wel helemaal raar van. Volgende week maar even bij haar langs om te checken hoe het is afgelopen.

Vanmorgen meeting gehad met onze training manager, die was nog op vakantie en van de week weer gekomen. Even kennis gemaakt met haar en ons allemaal voorgesteld en heel veel vragen op haar afgevuurd en daar had ze niet zo’n zin in, want dan krijgt ze stress en ze kan stress niet handelen. We hebben vanmorgen met haar afgesproken dat iedereen nog een week op de afdeling blijft tot volgende week zaterdag. En dan zondag naar de nieuwe afdeling wisselt. Ben ik op zich wel blij mee want het bevalt me toch wel goed bij de Front Desk. Ze hebben me het volledige in- en uitchecken geleerd, dat betekent wat er op de computer in het systeem moet gebeuren, dus nu hoef ik er niet altijd meer bij te staan en om hulp vragen. En de collega’s zijn ook opener naar me, zelfs de manager, een grote zwarte vrouw die niet zo leuk moest zijn, vind het leuk dat ik er ben. Een goed begin van de stage.

Zojuist even geskypt met thuis op mama haar mobiel! Jaa op haar mobiel, wat een hippe moeder hebben we! Nu lekker naar het strand, eindelijk weer en vanavond weer uit eten en naar de beachclub :)

Binnenkort komt er wel wat meer (foto's) over het eiland en de mensen! :)

En reacties zijn nog altijd heeeel leuk en welkom!!

  • 23 Augustus 2013 - 22:16

    Karin & Allart:

    Ha die Buuf,

    Een hele belevenis daar!! Tjonge jonge...wat een normaal mens in zijn hele leven misschien beleefd of helemaal niet, beleef jij in een paar weken. Aardbevingen, een orkaanseizoen, op de verjaardag bij een jarige die haar eigen gasten niet kent en niet te vergeten eventuele bad bugs die je helemaal lek kunnen prikken!!! Nou moet ik zeggen dat we die hier in Nederland en zelfs in Drenthe ook al te hebben. Het was afgelopen week op TV (tijgermuggen????).

    Maaruuhh...super dat het allemaal wat beter gaat, positieve berichten, mooi om te lezen.
    We hadden eerlijk gezegd ook niet anders verwacht van een Elzing!!!

    In Nederland is het weer op dit moment ook lekker. We kunnen allemaal heerlijk buiten zijn, het is tussen de 23 en 26 graden denk ik. Je vader is vanavond nog even geweest om onze fruitbomen leeg te plukken. 81 pruimen heeft hij geplukt....we moesten het maar even opschrijven (rekening volgt t.z.t.).

    Goed....mooi dat we zo nu en dan een leuk berichtje van je te lezen krijgen. Foto's zijn ook altijd welkom. Leuk om te zien waar je zoal mee bezig bent.

    Groet,
    Karin & Allart.

  • 23 Augustus 2013 - 22:31

    Marleen Omtzigt:

    Heee Ger!

    Leuk om al je verhaaltjes te lezen! Echt super dat je het naar je zin hebt!
    Zeg ook even tegen Ri dat ze weer een verhaaltje moet schrijven;)

    Groetjessss

  • 23 Augustus 2013 - 22:56

    Paula:

    Heee lieve Gerlinde,

    Wat een mooi lang verhaal weer ! Kun je dat niet elke dag doen ? Dan word je mijn ontbijtnieuws haha!
    Wauw wat maak je veel mee meid! Maar is 4.9 op schaal van Richter niet best wel hard? En je stoel ging alleen wiebelen? haha!
    Het is allemaal ff wennen en je plekje vinden maar wat fijn dat er nu ook positief wordt gereageerd.. maar jij bent ook heel leuk dus had natuurlijk niet anders verwacht :D
    Ook handig dat je nu steeds meer leert, dan vind je steeds meer je weg of niet ?:)
    Die telefoon is ook wat zeg... heb je soms geen zin om dat ding maar gewoon uit het raam te gooien? Maar goed datje zo positief erop ingaat en je niet op je kop laat zitten (zoals bij de kleutertjes wordt gezegd: van proberen kun je leren hihihi ) Topper!
    Snorkelen, wat coooool ! Hopelijk kun je dat snel doen dan :)
    Hoop snel ook weer wat fototjes te zien ofcourse :)

    Ssssssmokk


  • 23 Augustus 2013 - 23:06

    Bert En Bonnie:

    Hallo Gerlinde,
    Jij beleeft inderdaad nogal het een en ander. Een aardbeving nog wel!!! Gelukkig dat jij je hoofd koel hield. Maar fijn dat het zo goed gaat. En dat je zulke positieve reacties krijgt. Dat maakt het allemaal alleen maar leuker. Succes en geniet ervan.
    Liefs Bert en Bonnie

  • 24 Augustus 2013 - 09:23

    Gert-Jan En Grietje:

    Hoi Gerlinde,
    Ik lees je verhalen met veel plezier en bewondering.
    Wat doe je veel indrukken op en wat weet je goed om te gaan met onverwachte situaties.
    Je leert te relativeren, morgen is alles weer anders en moet je je weer voor honderd procent inzetten, of je het nu leuk vind of niet.
    Goede levenslessen.
    Geniet van de andere cultuur, de prachtige omgeving en de mensen om je heen.

    Een groet van Grietje en Gert-Jan (al heeft hij zogenaamd geen tijd om je verhalen te lezen,denkt ie)

  • 26 Augustus 2013 - 18:45

    Broer:

    Zussie, goed bezig!

    Laat je niet gek maken door insecten en onsympathieke collega's.

    Goed te horen dat je er veel plezier in hebt! Vooral van de vrije tijd natuurlijk (haha)

    Blijven schrijven, ik lees alles uiteraard!!

    xx je meest wijze broer en zijn vriendin Eline

  • 28 Augustus 2013 - 23:40

    Benita Beukema:

    Hoi Gerlinde,

    Leuk om jouw belevenissen te volgen. Ik heb nog niet alles gelezen, maar ga ik zeker binnenkort doen.
    En inderdaad, je hebt een hippe moeder hoor, met haar nieuwe telefoon.
    Ewout en Sharon gaan dinsdag naar Suriname, voor Ewout zijn stage. Bij een accountantskantoor.

    Groeten Benita

  • 29 Augustus 2013 - 22:23

    Ernst-Jan En Benita:

    Hoi Gerlinde,
    Leuk om je belevenissen te lezen! Een heel ander leven daar!
    Heel veel plezier en succes daar en blijf vooral je belevenissen opschrijven!
    We lezen het met plezier!
    Groetjes, Ernst-Jan, Benita en kids

  • 06 September 2013 - 19:43

    De Snor:


    beste lieve Gerlinde, hier een berichtje van ons vakantie adres vanuit New Clean Brook, we zijn er maandag aangekomen en het weer is er prachtig schitterende omgeving en er valt van alles te beleven, de naaste camping gasten zijn best aardige lui.
    de temperatuur is gewelding ruim boven 20 gr Celsius dus echte korte broeken weer.
    s,morgens lekker uitslapen dan uitgebreid ontbijten met verse eieren, je mag hier namelijk zelf de eieren rapen.
    dan lekker hangen in de serre, wel goed insmeren en dan koffie bestellen met appelgebak, zoo lekker met slagroom, neit goed voor mij maar op vakantie mag dat.

    de hele week hebben we wat rond gelummeld, dan hier even kijken en dan daar even goeie dag zeggen tegen de naaste camping gasten.
    donderdag zijn we wezen surfen in de golven, ze hier hele lange golven van wel 7 km en we hebben dat in 1 keer gehaald elk op een surf plank, nadien vanzelf weer koffie drinken met appelgebak, terug op de camping hebben we nog een sorbet genomen zo,n ouderwetse met vruchten en een kloete ijs met daar boven op een hele hoop slagroom.
    voldaan zijn weer naar de camping gegaan en hebben nog een uitsmijter genomen ja je ziet wel op vakantie is het goed eten en het is hier lekker goedkoop en dat past ons (mij) wel.
    vrijdag waren we thuis maar ook daar was de temperatuur weer aangenaam.
    in de avond heeft thuis lekker geregend goed voor mens en dier en vakantiegangers.

    voor de rest hebben we nog een weekje besproken in de buurt van Cool Lake City en klein plaatsje vlakbij
    het andere vakantie adres, Harko moet zich nog maar een paar dagen zonder de baas redden.
    een week vakantie is ook maar kort.

    we hebben ook weer jongen fazantjes gekregen, er waren er drie maar eentje is verkocht aan Grondharm.
    de andere doen het goed, ook de vorige kuiken zijn mooi groot geworden, zijn echte fazanten.
    ik hoop dat je met reis verslag weer even bezig bent om alles op de rij te zetten en er een beetje van kunt genieten, voor de rest weet ik niet meer te schrijven, zo gezegd zo geschreven bint ze de broek maar op daar en laat je niet kratten ander woord voor kisten.

    groetjes van de vakantie de snor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Gerlinde

Van 5 augustus tot 31 januari zal ik op Antigua stage lopen!

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 19872

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2013 - 09 Februari 2014

Stage bij Sandals

Landen bezocht: