Surprise - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu Surprise - Reisverslag uit Antigua, Antigua van Gerlinde Elzing - WaarBenJij.nu

Surprise

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde

30 Augustus 2013 | Antigua, Antigua

Er is vorige week nog wat gebeurd, wat ik eerst nog even verzwegen heb voor mij lieftallige blog lezers en lezeressen, maar er is een baby intern geboren. Vorige week dinsdagavond had één van de meiden ontzettende buikpijn, maar we wisten niet wat het was. Toen ik naar bed ging was ze redelijk rustig, dus ik ging er vanuit dat het goed zou komen. ’s Nachts heb ik een ambulance gehoord, maar nooit bij nagedacht, want daar ben ik wel aan gewend in Groningen. Maar het bleek dus dat de ambulance voor die meid was. Halsoverkop naar het ziekenhuis met een ander meisje van hier. ’s Morgens werd ik wakker gebeld door Rianne die op het werk had gehoord dat ze dus bevallen was. In shock hing ik op en ging ik de rest van de mensen in huis checken wat zij hadden gehoord en wat zij wisten. Tot een van de interns terug kwam van werk en zei dat alle medewerkers van Sandals het al wisten. Toen een manager het kwam bevestigen, waren we nog steeds stomverbaasd. En wat zei hij; ‘life goes on’. Euh, het leven stopt toch heel even als je zoiets hoort en er totaal niet op voorbereid bent. ’s Avonds ben ik met twee meiden naar het ziekenhuis geweest op bezoek bij haar. De baby is een meisje en ze zijn beide gezond. Dat was ook nog even de vraag, aangezien zij flink rookte en alcohol dronk. Het meisje was nog helemaal in shock en moest toen wij er waren haar vriendje nog bellen. Wij hadden haar spullen meegenomen en nu had ze dus pas weer een mobiel om contact te zoeken. Dat was wel even heftig. We mochten maar met twee tegelijk op bezoek, dus na een tijdje ben ik naar beneden gegaan om het andere meisje af te lossen en haar ook nog even tijd te gunnen. Toen ik daar zat te wachten, kwam er opeens een man op me af met een papiertje. Zijn nummer stond erop, dus ik dacht hij is een taxi chauffeur. En het enige wat hij zei was; ‘call me’ en liep weg. Weer even stomverbaasd, ben ik zojuist versierd in het ziekenhuis?!

Donderdag zijn er ook nog een aantal van ons op bezoek geweest en vrijdag kwam haar moeder met een vriendin naar Antigua. Toen zijn ze zaterdag uit het ziekenhuis ontslagen en is ze nog even bij huis langs geweest voor wat spullen. Ik heb toen nog even in de taxi mogen kijken en het kleintje kunnen bewonderen. Wat een schatje. Woensdag is ze nog een keer langs gehopt en ze zag er goed uit. Iemand vroeg haar van; ‘is het jouw baby’? ‘Ja, natuurlijk is het mijn baby’. Waarop ik vroeg; ‘voelt het ook jouw baby?’, ‘ja langzamerhand wel ja’. Dus dat is een goed teken. Gister heeft ze op Facebook een soort geboortekaartje gezet en het dus openbaar gemaakt dat ze een baby heeft gekregen. Omdat natuurlijk niemand (inclusief zij zelf) het wist dat ze zwanger was, was het wel even spannend hoe de reacties waren. Die waren wel wat geschrokken, maar vriendinnen reageerden heel lief. Volgende week dinsdag gaat ze weer terug naar huis. Zij woont in Engeland, haar moeder in Nederland, dus weet niet precies wat dan thuis is.

Als je bent bijgekomen van dit verhaal, heb ik ook nog wat andere mindere heftige updates van het leven hier.

Zo heb ik woensdag gesnorkeld! Het was zo spannend en leuk. We mogen als interns mee op de boot van Sandals die het snorkelen organiseren voor de gasten. Na een eindje varen, kwamen we aan bij het water waar we mochten snorkelen. Flippers aan, zwemvest aan, duikbril op en het water in. Eerst even wennen aan het water en de golven. En het zwemmen met de flippers. En toen was het tijd om te gaan kijken. Ik ben echt geen held in onder water zwemmen, dus ik moest mezelf even overhalen om het te doen. Ik deed het. En ik dacht; shit ik moet ademen! Maar dat kan natuurlijk door die luchtpijp (of hoe je dat ding noemt?) en door je mond te ademen. Zo vreemd. Maar na paar keer proberen had ik het door en bleef ik drijven door het zwemvest en heb ik de hele onderwater wereld bekeken. Fantastisch. Na een halfuurtje was het tijd om terug te gaan. En toen kwam ik erachter dat ik gebeten was door een kwal! Ik had zoiets van oh oh en nu? Maar ze hadden het gereinigd met ontsmettingsmiddel en ze zeiden dat het wel goed kwam. Is ook wel goed gekomen, want het is alweer weg.

Daarnaast heb ik nog niet zo heel veel meegemaakt verder. Veel werken, nog twee dagen op de Front Desk en dan ga ik naar wat nu nog ‘concierge’ is, maar wat vanaf zondag ‘Club Sandals’ wordt. Een heel nieuw concept dus, ben ik blij dat ik dan niet de enige ben die aan dat concept moet wennen.
Ik heb gister ook geprobeerd alle kamer types te leren. 25 stuks. Het is zo niet logisch. Voor het 400 blok bijvoorbeeld, zijn 20 kamers. Hebben ze 4 soorten types. Deluxe, Premium, Honeymoon Deluxe, Honeymoon Premium. En wat is het verschil? Niks volgens mij, ja de prijs omdat ze andere benamingen hebben. Zo verwarrend.

Dinsdag heb ik nog weer de hele dag aan de telefoon gezeten en opeens kwam er een collega binnen die mij die dag eerder aan de telefoon had gehad. Maar omdat ik mijn naam niet zeg (te moeilijk voor hun) wist hij niet dat hij mij aan de telefoon had, en dacht hij dat hij gewoon een lokaal iemand aan de telefoon had. Dat ik dus het accent van hier al heb overgenomen. Nou is dat even een leuk complimentje.

Die dag werd mij ook verteld dat er nieuwe roosters zijn gemaakt en dat ik nog kom te werken op weddings! Leuk leuk, hoe de rest van mijn rooster eruit komt te zien weet ik nog niet, want ze zijn hier weer eens op hun tempo ‘snel’.

Nog een stukje cultuur van hier: woensdag ging ik naar de winkel om nog wat boodschappen te doen. We hebben een taxi chauffeur waar we eigenlijk altijd gebruik van maken. En de taxi chauffeur blijft gewoon wachten op de parkeerplaats tot jij klaar bent met boodschappen doen en brengt je dan weer terug. Maakt niet uit hoelang je bezig bent. Daar hebben ze in Nederland geen tijd voor.

En om het leven hier iets minder mooi te laten lijken: woensdag hadden we maar liefst 4 (!) regenbuien op één dag. Ja ja. Oké, de regenbuien duren vijf minuten en het is daarna weer gewoon warm. Maar wij zijn nog gewend aan de Nederlandse buien en dan trekken we wel even een pruillip als het gaat regenen hier.

Ook ons huis kan beter. Dinsdagavond hadden we opeens geen water meer. Woensdagavond, net voor het eten koken, was het gas op. Vorige week besloten ze opeens om de banken te vernieuwen. Moesten we het opeens met 2 banken minder doen. Kwamen ze weer, zonder zitkussens?! Maar nu zijn ze gelukkig weer compleet. Nu is het wachten alleen nog op nieuw gas om te koken. Anders moeten we vanavond weer uit eten omdat we geen eten kunnen maken, wat erg…

Foto's:
https://picasaweb.google.com/106313692129243691791/30Augustus2013

Reacties zijn leuk :) :)

  • 31 Augustus 2013 - 00:14

    Hannah:

    Leuke verhalen schrijf je joh! Ook al weet ik het meeste, toch leuk om te lezen ;p.
    Volgens mij is het verschil tussen die kamers alleen of ze balkon hebben en het soort uitzicht dat ze hebben (dicht bij het strand/mooi uitzicht/goed balkon betaal je meer).. beetje onzin haha.
    XX

  • 02 September 2013 - 18:52

    Lukas Elzing:

    Ik heb je verhalen gelezen mooi hoor , lekker is dat diewarmte of kun je er niet tegen ?
    Ik vond het 51 jaar geleden heel fijn maar een regen bui op tijd is ook heel lekker.
    Geniet maar van van de tijd dat je daar bent en van het jong zijn . maar je oude oompje zeg past goed op je zelf . de groete van uit de krumpel miny en lukas

  • 03 September 2013 - 14:02

    Aafke En De Rest:

    Goedemorgen Gerlinde. Misschien net wakker of nog net niet .Ik dacht dat ik al gereageerd had maar blijkbaar niet. Dus ff een berichtje vanuit nieuw Schoonebeek. Het weer is hier nog niet zo zonnig ze hebben wel 30 graden voorspeld maar ik denk dat jij dat hebt. Het is niet koud maar s avonds wel met veel wind. Wat een beleving als je collega zomaar een kind krijgt.Raar eigenlijk maar ja jullie hebben weer een collega minder. Leuk dat je ook een keer een compliment krijgt dat doet een mens goed. Kunnen jullie al weer koken of is het nog niet in orde. Uit eten is ook leuk als zij betalen is dat niet erg of wel soms.Het is hier weer rustig in het dorp de feestweek is weer voorbij, niet dat we er geweest zijn ,ja alleen woensdag ff over de markt,is wel gezellig ff praten en zo..Je broer Wouter komt ons vanavond ff helpen met de brommer van Mariska.Ze gaat nu met de trein en bus maar de aansluiting is waardeloos.Christian is met de truck naar Wenen in Oostenrijk, moi ritje dus. Nou werkse en tot het volgende blok. Groetjes Aafke en de rest

  • 26 September 2013 - 18:43

    Berend Jan:

    Hallo Gerlinde hoe gaat het . Het word hier steeds kouder. Kun je niet wat warmte over sturen.We hebben alle verslagen al gelezen maar die mooie foto s kunnen we nog steeds niet te pakken krijgen,
    Moeten we dan op computer les.verder gaat het hier prima .groetjes b.j en d.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Gerlinde

Van 5 augustus tot 31 januari zal ik op Antigua stage lopen!

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 880
Totaal aantal bezoekers 19859

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2013 - 09 Februari 2014

Stage bij Sandals

Landen bezocht: